quinta-feira, abril 23, 2009

Emotion Is Not A Luxury

...emotion is not a luxury: it is an expression of basic mechanisms of life regulation developed in evolution, and is indispensable for survival. It plays a critical role in virtually all aspects of learning, reasoning, and creativity. Somewhat surprisingly, it may play a role in the construction of consciousness.

in Emotion and Feelings: A Neurobiological Perspective de António Damásio

Isto foi retirado de um artigo simples e interessante no A List Apart sobre o valor do "Eye Candy", ou, na forma como eu o vejo, o bonito pelo bonito.

Houve uma parte que me fez sorrir:
Attention to design details implies that the same care and attention has been spent on the other (less visible) parts of the product—which implies that this is a trustworthy product.

3 comentários:

Freddy disse...

Esta primeira citação deveria ser tatuadinha com ferro bem quente na cabeça de algumas pessoas... Pena é a consciência de cada um não poder ser também tatuada!

Surprisingly...

sérgio f. disse...

alguns italianos só devem ter lido meio artigo, a julgar pela fiabilidade de muitas das suas criações...
(provocação: é de lá que o design vem, e não de Silicon Valley, eheheheh)

Tiago Costa disse...

Andaste de Alfa Romeo recentemente? :)